woensdag 25 maart 2015

VERNIEUW JE RUIMTE #1 DEEL 1


Afgelopen weekend heb ik mijn moeder geholpen om een van de kamers in huis nieuw leven in te blazen. Los van het feit dat mijn moeder wel goed is met inrichting was ze het toch even kwijt en had ze iemand nodig om haar even te helpen. Dat was mijn taak.

Deze 'Vernieuw je ruimte' zal bestaan uit twee delen waarbij het eerste deel uitgaat van de grotere onderdelen en de plaats daarvan en zal in het tweede deel de focus worden gelegd op de verdere aankleding van de ruimte.

BED Ikea

Wat ik graag voor mijn ouders wilde was een ruimte waar ze zich even terug kunnen trekken en rust kunnen vinden. Persoonlijk vind ik voornamelijk rust (of niet) in de kleuren die zijn gekozen. Op dit moment is mijn favorieten combinatie zwart en wit. Het is makkelijk te combineren en mijn ouders hadden genoeg in huis wat daar aan voldeed.

Ik ben nog niet helemaal tevreden met de gehele aankleding en zal binnenkort nog een keer terug gaan om het helemaal naar mij en mijn ouders zin te maken. Ik wilde als eerste beginnen met dingen die al in huis te vinden waren om dan vervolgens na te gaan wat er nog bij gekocht kan worden.

Alles wat in de ruimte is geplaatst kwam allemaal van een ander plek in de woning. Zo zie je maar weer dat je niet altijd geld hoeft uit te geven om een ruimte een andere look te geven.

Ik ben begonnen met het verplaatsen van het bed. Omdat dit het eerste was wat je zag als je de kamer in liep zorgde dat voor een heel voor een heel vol gevoel van de ruimte. Door deze onder het raam te plaatsen is de witte muur zichtbaar en oogt de ruimte dieper.
 
STOEL Ikea | PLAID Action | KUSSENS Jysk





















Deze stoel geeft de ruimte net dat beetjes extra dat het nodig heeft. Hij heeft een hele mooie uitstraling.
Door wat kussen en een dekentje op de stoel neer te leggen voelt het allemaal wat warmer en knusser aan.
En wat voor voor mijn natuurlijk niet mag missen is wat groen. Planten en bloemen geven letterlijk en figuurlijk leven aan de ruimte.



VETPLANTJES Ikea

En natuurlijk mijn all time favorite....VETPLANTJES!!! Ze zijn makkelijk in onderhoud en zijn daarnaast ook nog super schattig. Twee is leuk maar bij vetplantjes kunnen het er altijd meer zijn zonder dat het overheerst.


De tafeltje zijn klein maar zijn precies de juiste grootte voor deze ruimte. Door ze neer te zetten heb je ruimte voor bijvoorbeeld je kopje thee/koffie en je tijdschrift ergens kwijt te kunnen.

Wat er nu nog moet gebeuren is de verdere aankleding van de ruimte. Dit alles zal te zien zijn in deel 2.

Onder andere te verwachten in deel twee:
- Planten tafel
- Tijdschriften wand
- Aankleding bedbank
- Gordijnen

Kijk naar je ruimte en de spullen die je al in huis hebt. Waarschijnlijk kan je iets heel moois creƫren met de spullen die je al hebt.
-VAL-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten