maandag 6 april 2015

PLENTY OF PLANTS

Ik hou van plantjes, maar ik kan ze nooit levend houden. Totdat ik vetplantjes ontdekte! Ze zijn er in alle vormen en maten en hebben de meest beperkte onderhoud.

Je ziet het steeds meer.... de zogenaamde Urban Jungels. Daar waar vetplantjes voornamelijk als oubollig werden beschouwen, zijn ze nu juist super hip, van deze tijd en verbazingwekkend ook nog Urban. 

Persoonlijk vind ik ze mooi in een bundel, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Een bundel is fijn voor een wat kleinere woning, omdat er vaak geen ruimte is voor 1 of meerdere grootten planten. De bundel geeft je het gevoel van een grootte plant maar geeft niet het volle gevoel in je ruimte.

Bij deze bundel heb ik gekozen voor een samenstelling van verschillende soorten vetplanten en cactussen.  De groter vetplanten zorgen voor de meeste opvulling van het dienblad. het verschillende hoogtes en kleuren geven wat meer diepte. De vetplanten zijn afkomstig van de Ikea.
Dan hebben we de middelmaat. De bovenstaande vetplantjes zijn beide afkomstig van de Sissy Boy (hou er rekening mee dat dit een seizoensproduct is). De terracotta potjes krijg je bij de plantjes. Het leuke van de terracotta potjes is dat ze makkelijk te beschilderen zijn.


De laatste drie zijn cactussen. Ze zijn super klein maar tegelijkertijd ook super schattig. Waarschijnlijk ben je zal al een miljoen keer voorbij gelopen in de Ikea en had je geen idee wat je er nou mee moest.......hier is een idee. De cactussen komen in een pak van drie en daarnaast krijg je ook nog de potjes erbij.























Wat een beetje groen wel niet voor je huis kan doen. Ik heb het gevoel dat er een nieuwe verslaving is ontstaan (hoop dat ik niet doorsla).

TIP
- Het dienblad kan worden vervangen door bijv. een tafel 
 -VAL-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten