woensdag 29 april 2015

5 TIPS: DOE HET LEKKER ZELF


Ik merk dat ik sinds de verhuizing een grootte diy'er ben geworden. Voor mij heeft het verschillende redenen gehad. Iets was te duur of niet precies mijn smaak wat voor mijn een trigger was om het gewoon lekker zelf te doe.

Misschien is het beste voorbeeld wel de moestuintjes van de Albert Heijn. Je krijgt wat bakjes mee neer huis waar je in eerste instantie misschien niet zo heel veel mij mee hebt. Je hebt ze toch in huis dus waarom zou je het niet gewoon proberen. En dan kijk je op een dag in dat kartonnen doosje en zie je iets groen boven de grond uitkomen. Puur geluk!! Dat brengt mij ook meteen op de volgende 5 redenen waarom je veel andere dingen ook lekker zelf  moet doen.

1 - JE BENT ER TROTS OP
 Je hebt ergens aan gewerkt, het heeft je tijd gekost en waarschijnlijk ook nog moeite. Je hebt waarschijnlijk ook nog een moment gehad dat je er helemaal klaar mee was, maar je bent door gegaan en het is af. Jij ben blij, zet het op zijn plek en dan kan je toch alleen maar trots zijn. 
2 - HET KAN GELD BESPAREN
Heel vaak zie ik iets in een tijdschrift en ben ik er zeker van dat ik dat wil hebben. Totdat ik naar het prijskaartje kijk, dan is het toch allemaal toch iets minder leuk. De eerst volgende vraag die bij mij opkomt is of ik het niet gewoon zelf kan maken. Dat is niet altijd het geval maar vaak ook wel en dan ga je rekenen. Wat heb je nodig? Hoeveel gaan alle materialen kosten? en is dan minder dat het geen wat je hebt gezien. Als je alle antwoorden hebt weet je wat je opties zijn.

3 - HET IS PRECIES WAT JIJ WILT
Soms zie je iets en vind je het prachtig, maar had je het toch liever in een net andere kleur gezien of een ander patroon. Vaak is dat niet mogelijk. als je iets zelf maakt kan jij zelf van ieder onderdeel bepalen hoe jij wilt dat het eruit moet zien. Het is PRECIES wat jij wilt hebben.



P.S. nachtkastje DIY coming soon.....


4 - HET IS EEN UITDAGING
Het is altijd goed om iets nieuws te leren. Zo wilde ik lussenhoesjes maken, maar ik kon niet naaien. Je denkt misschien "je hebt toch textiel lijm"......dat klopt, maar ik heb altijd graag willen naaien en dit was het juiste moment. Het was een uitdaging. Ik zal eerlijk zijn, ik was in het begin super bang voor het apparaat. Voor min was het de uitdaging om door te zetten om iets te maken. Hoe simpel het ook mocht zijn.

5 - JE LEERT IETS NIEUWS
Ondertussen hebben we meerdere dingen in het appartement moeten doen om het naar ons zin te krijgen. Dingen die ik in eerste instantie niet zou doen heb ik nu we gedaan. Ik kan bijvoorbeeld omgaan met een boor, papier mache, verven, kussen hoesjes maken en een soort van laminaat leggen. En misschien kan ik het allemaal niet super goed, weet ik voor mijzelf dat ik het kan.


Dus doe het lekker zelf!! laat iets groeien, maak je eigen home decor, wees creatief! Het zal je goed doen.
-VAL-


Geen opmerkingen:

Een reactie posten