donderdag 12 maart 2015

GOEDKOOP IS GOEDKOOP #2 - DE KRINGLOOP



Ik hou van winkels zoals Ikea. Het is stijlvol en ook nog goedkoop, maar daarnaast hou ik ook van uniek. En uniek gaat niet echt gepaard met Ikea. Daarom probeer ik andere plekken te zoeken waar ik iets met karakter kan vinden. Iets Unieks. En de beste plek daarvoor zijn tweedehandswinkels.


Ik moet je wel even waarschuwen. Het is een beetje overweldigend. Er zijn een aantal tweedehandswinkels waar alles netjes is verschillende groepen is verdeeld, wat ontzettend prettig is, maar er zijn ook een heleboel tweedehandswinkels waar het helemaal niet is georganiseerd. Laat je niet afschrikken!! geloof mij maar, tussen al die troep is er zeker ook iets moois te vinden.   



Kop en schotel
Er zijn heel veel ouderwetse meubels of accessoires die prima in een moderne setting passen. Zo ook de kopjes hierboven. Er waren nog twee kopjes en twee schoteltjes over. Per zetje (kop en schotel) heeft het mij €1,00 gekost. Ik gebruik ze niet om echt thee uit te drinken maar voornamelijk als decoratie. Het neerzetten van de kopjes Breekt het strakke in de rest van de ruimte en zorgt dat je een eyecather hebt.




Pot 
Toen ik hem vond was hij vies en zag hij er helemaal niet aantrekkelijk uit. Een beetje water en wat zeep/gloor heeft ervoor gezorgd dat hij weer nieuw leven kreeg. Toen ik hem kocht was het de bedoel om hem als vaas te gebruiken, maar toen ik eindelijk thuis was vond ik hem prachtig zoals hij was. Zonder functie heeft hij nog steeds een functie en dat is gewoon mooi zijn. Ik mocht hem voor €5,00 meenemen




Krukje 
Dit is er zo een die ik in een hele rommelige tweedehandszaak heb gekocht waar je heel er moet zoeken om iets moois te vinden en het is gelukt. Dit lieve krukje kwam ik tegen met een nog liever bekleding (oud roze met een bloemenprint). Ik heb hem heel lang gelaten voor wat hij was tot de verhuizing. Het lieve stofje paste niet meer in het nieuwe interieur en moest dan ook worden aangepast. Aan de pootjes heb ik niks veranderd om het karakter te behouden, maar om hem toch wat te moderniseren heb ik de lieve bekleding verwisseld met een bijpassende stof. Het krukje koste €5,00.

Tips voor de kringloop
  • Wees geduldig 
  • Kijk door de viezigheid heen
  • Neem het mee naar huis en geef het je eigen 'touch'
De kringloop is misschien niet het eerste waar je aan denkt als je meubeltjes of accessoires nodig hebt. Vergis je niet, daar vind je waarschijnlijk iets veel leukers dan in andere winkels.

-VAL-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten