woensdag 21 september 2016

Laat de herfst maar komen: jassen

Ik hou van de zomer. De warmte is heel prettig en voor mij is het veel makkelijker om outfitjes bij elkaar te zoeken. Het enige negatieve aan de zomer is dat ik mijn jassen ontzettend mis. Mijn kast bestaat voornamelijk uit Basics wat mijn outfit nou niet bepaald spannend maken. Om de spanning er toch een beetje in te houden gooi ik er vaak een jasje overheen. Aangezien de herfst in aantocht is en het weer iets slechter wordt, mogen mijn geliefde jassen weer uit de kast.

1-CAMOUFLAGE 



Dit is een hele dunnen jas. Qua dikte misschien niet eens een jas te noemen. Dit is een fijne jas voor de overgang. Het is buiten nog niet zodanig afgekoeld dat je het herfst kan noemen, maar het is ook echt geen zomer meer.

Ik heb hem gevonden bij de Ijhallen in Amsterdam (zeker de moeite waard om daar een keer naar toe te gaan. Ga voor de data naar www.ijhallen.nl). De jas was ooit onderdeel van een leger uniform dat is te zien aan sommige onderdelen.

het zijn  officeel mannen jassen en dat maakt dat hij wat oversized valt, maar dat is ook het geen dat mij aantrok. Niet te strak, maar lekker comfortabel.


2-BOMBER JACK





Dit  is een trend en normaal gesproken ben ik daar geen fan van, maar in dit geval is het iets dat ook goed bij mijn eigen kledingstyle past. Dit bomber jack is van Tanoli. Hij is super simpel en past dus bijna overal bij, voornamelijk omdat het niet echt een statement piece is. Deze jas is een stuk dikker dan mijn leger jas. Ik kan hem nog ver de herfst in meenemen als ik er een iets dikkere trui onder aan doe.
De rits op mijn mouw zit er niet alleen voor de sier. In eerste instantie zag ik het nut er niet echt van in, maar ik merk nu dat ik hem toch echt vaker gebruik om bijvoorbeeld mijn telefoon of sleutels in op te bergen.

3- SPIJKER JACK






Een tijdloos kledingstuk, een spijker jack. Het meest belangrijke voor mij aan een spijker jack is dat het mijn altijd monogromen outfits toch een beetje kleur geeft.

Hij komt van de river island, zo een 3 jaar geleden, dus deze zul je niet meer kunnen vinden. Spikkerjassen zijn er nu wel in overvloed dus ik ga er vanuit dat er eegens wel een soort gelijke te vinden is.

Het jack is iets langer en dat is vooral heel prettig als het wat kouder wordt. Verder heeft hij zakken die op een prettige hoogte zitten en er zat een nep bontje bij die je aan je kraag kan hangen. Het bontje doet niks aan de warmte, maar het oogt net iets knusser.

4- LEREN JAS







Deze leren jas is mijn favoriet. Dit is een nieuwe aankoop en ik heb er nog geen gebruik van kunnen maken maar ik sta echt te trappelen. Ik ga nu heel standaard zijn, maar ja ook ik vindt dat je een leren jas moet hebben hangen. En ik heb er niet een goed onderbouwde rede voor, behalve dat alles wat je aantrekt er in een keer fashioneble uit ziet.

De jas is afkomstig van Zara. De Zara is een perfecte plek om een mooie leren jas te vinden. Ik heb gekozen voor een wat langere versie, weer om de rede dat het net iets warmer is. Heel vaak vallen leren jassen boven je heup. Daar zal je in het begin van de herfst niet zoveel last van hebben, maar namaten het kouder wordt is het toch fijner om iets langers te hebben.

Omdat hij wat langer is en niet getailleerd vind ik dat hij wat stoerder oogt.
Dit was een iets langere post dan normaal en ook een ander onderwerp dan normaal, maar ik hoop dat dit in de smaak valt. Hopelijk heb je wat inspiratie opgedaan. Laat een bericht achter en laat mij weten welke jas ik nog en moet aanschaffen.

Until the next time....

-VAL-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten